Ämne: V64 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-30, 09:40   #5
Tobbelobb
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 9
Sharp$: 262
Standard

Avd 1
Network och Photoboy gör upp om spets, men släpper väl sedan till Grace. Borde inte bli allt för hård körning, vinnarhålet duger ju fint på Åby.
Där bakom får vi se upp med danskarna på bakspår som har fin form, framförallt understreckade Tack Wee. Önas Ida är också en bra häst, men svårt läge på dubbla OS.
Network har jobbat som gallopphäst sista turerna, men tydligen ska man gå tillbaka till vanliga balansen och med spetschans vågar jag inte ta bort henne. Det blir 1,4,10 på kupongen.

Avd 2
Sahara ser jättefin ut, formen spikrakt upp, typsik sommarhäst och bra spetschans. Jag tror dock Alston och Return Ticket också vill ha ett ord med i leken och räknar med att de är långt framme. Gitti är nog starkaste hästen, men formen är inte där riktigt och varken spåret eller distansen är till hennes fördel. Det blir 2,3,5 på kupongen.

Avd 3
Knows nothing är i toppform och kommer lämna alla på upploppet. Spetsar Monster drive kan han gå via vinnarhålet och open stretch, men om det krävs tror jag han löser det även utvägen trots kort distans. Spik på 9!

Avd 4
Svåraste loppet, känns som det kan skrälla rejält! Har råd med 5 streck och det blir 3,4,5,8,11 på kupongen. Varning för Kryssa Futurum som har toppform och trivs bra från spår 5.

Avd 5
När startlistornma kom ut var jag inne på att spika Mellby Apollo, men efter strykningen är jag villrådig. Tror egentligen mest på Twins Farytail och Bar Plombier, men det lär bli utvändig löpning över 3km och är Lover Face i ordning som det sägs blir det nog för tufft för dessa kusar då. Gillar inte spiken, men det blir nr 4 på kupongen.

Avd 6
Jaha hur tänker Untersteinerna här då? Blir det spets och vinnarhål, eller väljer man spets och dödens för att skicka ut de andra i tredjespår? Hur som helst, svårt att låta bli ta med Baschapi eller Elma från kupongen. Där bakom har vi Salina DK i toppform, men svårt läge. Vacation Silvio ser också smällfin ut, kommer den bara till så… True blue känns också riktigt vass, men denna gång räcker inte slantarna till att få med dem. Det blir 2, 5, 7, 9 på kupongen.

3x3x1x5x1x4 = 180 rader


Kuskförstärkning på
Thai Simoni (DK)
Grace from Above
Önas Ida
Very Welcome
Angel Rain
Talija B
Real Child

Kuskförsämring på
Do you believe
Tack Wee
Aston Hall
Quail Tails
Monster Drive

Vilade
Do yo belive
Wilda tigern Jack
Key to surprise
Quail Tails
Åttig Hornline
Lover Face
Dernier Viking
Twins Fary Tail
Miss Monyey

Från vila
Bijou Bourbon HM

Good luck alla!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10), asgaya3141 (+10)
Tobbelobb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat