Charlottenlunds största travdag idag! Normalt sett brukar jag undvika att spela en sådan omgång då man inte har lika stort informationsunderlag att tillgå, men jag gör ett undantag för det är ju ändå några jackpotmiljoner extra. Dessutom ser det inte så värst svårt ut och jag tror mig hittat några bortglömda.
V6
8 Korvet Klintholm
6 Sune Palema
5-7-8
2-7-9-10
Alla
1-3-5
Krav: Juggle Face/Nu Pagadi
156 rader
Första spiken är lite av en chansning med tanke på den senaste prestationen. Normalt sett ska Korvet Klintholm vinna detta ihåliga lopp trots bakspår.
Sune Palema känns som en väldigt prisvärd spik i andra. Han såg joggande ut i senaste starten när han var överlägsen med en 12-tid på en plaskig bana. Jag kommer nog lägga ett vinnarspel på Sune också (står i 3 ggr på bet365 just nu).
Tredje fjärde känns "heltäckta" med tre-fyra streck.
Favoriterna i de sista två är väldigt stora. Juggle Face tycker jag är alldeles för stor favorit, delvis med tanke på ekipagets galopphistorik. Dessutom är det många hästar i början av sin 4-årssäsong, och då kan man se kraftiga förbättringar från ett lopp till nästa. Speciellt intressant tycker jag helt ostreckade Duded Up (bra tvåa bakom I Wont Dance) och Odin Mölgård (seger i årets enda start) är.
Jag tror som de flesta på Nu Pagadi och det kan se onödigt ut med både livrem och hängslen där, men jag tycker streckprocenten motiverar det.
DD
Alla utom Juggle Face
5 Nu Pagadi
10 rader
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|