Avd 1!
Jag tror INTE att man behöver oroa sig om galopprisk på Montdore.
Robban har aldrig galopperat med hästen.
Senast hästen galopperade i voltstart var för ett halvår sedan med Jansson i sulkyn.
Tror Bergh fixar spår fyra i volten galant. Får ett lugnt första varv i tredje par utvändigt innan han kör fram och tar över dödens.
Sen är frågan om hästen klarar av att nöta ner ops flirt från ledning.
Jag tror Montdore fixar det. Men oklart om jag spa spika eller inte.
Avd 2! 9an sigmund vad 6 längder senast efter vinnaren Galileo.
Intressanta ändringar på 9an idag, men räcker det till för att ta in 6 längder? Tvekasmt. 9an just nu känns som ett dyrt lyxstreck från annars trehästars lopp till att ta med en fjärde..
Avd 3! Tror jag att Nahar vinner. Bergh kör själv. Skoryck och skygglappar. Tror att dom ingredienserna är tillräckliga för att han ska vinna detta lopp. Tror till och med att han kan nå spets om shack is back vill släppa.
5 Knows Nothing vann från dödens senast. Tror han hamnar i dödens detta lopp också.
Men denna gång tror jag inte att han fixar det när det är 2140.
Avd 4! Har jag hästarna 1,4,6,9. Tycker att dom täcker in loppet ganska bra och med olika loppsenarion . Om två Broadway spetsar så finns det risk att Hanna släpper till 6an Vally stream. Om 1an Antti sisu klarar av att hålla spetts så släpper den antagligen till 4an MT jeopary och då är det loppet över med antingen vinst för favoriten eller att 1an får sen lucka. 9an har vi med som luring ifall det blir tokkörning, lär hamna bra till och stark häst.
Avd 5! Kallblodsloppet har jag inte laggt ner någon tid på att studera fram olika loppsenarion. Tar med 7,10,12,14,15 och helt enkelt hoppas att det räcker.
Avd 6! Danne Edel är mitt första val. Hästen trivdes inte på banan senast och den starten skall det vara vara att glömma enligt dom filurerna som står nära hästen. Loppet före gör han en bra prestation och vinner och loppet före det så blev han tvåa, hade då Part nan angel ett par längder efter sig.
Danne Edel skulle få min spik tills jag såg att dom sätter på skor bak.
Jag tar med på systemet 2,3,5,6. 5an Caddie hit blir farlig om han når spetts, lika så Lucky look Zet.
Avd 7! Tror Nadal broline vinner. Men har sagt till mig själv att jag aldrig ska spika sista då det hamnar så många extra streck där på favoriterna.
Så blir gardering. Bakom Nadal tycker jag att det är väldigt öppet.
Streckar 1,2,3,4,6,7,10
Bästa chansen förutom favoriten tycker jag att Sorbet har. Fin travare som är under utveckling. Men finns några snabba kusar i det här loppet.
Det bästa som finns måste väl ändå vara att ha gardering i sista när man väl är kvar så långt. Har hänt allt för många gånger att man spricker i sista på en andrahandare eller liknande.
Spikarna just nu är
Nahar och sen en utav dessa tre Montdore, mt Jepory eller Danne edel.
Lycka till idag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|