Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-11, 12:18   #50
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Bestämt mig för att spika Royal Fighter i första försöket. Tror på spets och slut, och nu blir väl knappast R.F. favorit? Den roliga spiken. Långt från klar, men har en fin form som inte syns i programmet.

Första tanken var också att spika Nadal Broline, men som Star Advisor Joli sett ut i de två senaste starterna lockar det att dubbla systemet eller chansspika denne istället. Gissar att betaltjänsterna kommer trycka upp procenten en hel del på SAJ innan starten går 16:15 på första V75 på lördag...

Sen avvaktar vi och ser hur utrustning och dylikt ser ut till på lördag. T.ex kanske Montdore blir lite bortglömd då han såg ganska seg ut i lördags? Gick med skor bak då, och min uppfattning är att det är en utpräglad barfotahäst. Bergharn kanske har en räv bakom örat med skor bak i lördags, och rycker dojjorna runt om och laddar iväg 700 kvar nu istället?
Vettiga synpunkter du kommer med. Sådant vill vi ha mer av på Sharps.

Jag delar din åsikt om Royal Fighter. Tror den kommer att göra liknande lopp som i Elitloppets försök. Även om Tillman släpper ledningen (vilket jag inte tror hon gör) finns ju OS. En spelvärd bra spik.

Tror man kan låsa på Ni Talar Bra Latin och Nadal Broline. Star Advisor Joli såg fin ut senast på sprint men har visat blöthet sista biten på medel.

V75-4 Silverdivisionen går ut på att välta sannolike storfavoriten Oliver Kronos. Han har blivit ett förvandlingsnummer efter några månader hos Flemming och sedan till Stenströmer. Han har fått mycket pengar på sig men man ser ingen formförsämring. De som spikade Montdore i lördags måste vara både döva och blinda. Bergh huttlade inte med Bandit Hornline. Skor bak på Montdore. 30 % risk för galopp i starten borgade för lugn avgång. Det stank "preparé" inför finalen på Åby. Men Bergh hade nog hoppats på ett bättre utgångsläge. Härifrån måste han runda i spåren - har ingen hjälp av OS - och behöver vara ca 15 m bättre än Oliver och framspårshästarna. Nu blir det optimal balans. Båda skall streckas. Kanske fler.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat