För två starter sedan blev allt fel för Royal Fighter när Untersteiner (BBS Sugarlight) svarade (alltför) sent mot Maven på sista bortre långsidan. Tappade både fart och meter på att dessa framförvarande ekipage krånglade. Därefter gick R.F. bra och fastnade på upploppet i alla ryggar framför. Såg väldigt pigg ut.
I Åbergs blev det startgalopp. Uppvässad och sedan materialfel (som vanligt nuförtiden...), och jag förstår frustrationen från flera kuskar (även Ludde fick lugna ner Mosaique Face) när de får vänta extra efter att de försökt peppa upp hästarna inför start. Hurvida formen är intakt på R.F. eller inte är svårt att bedöma från den starten. Såg inte formlös ut i alla fall, och jag kommer chansa med att försöka sitta tyngre på det inför avslutande lopp.
Ang. Montdore tror även jag att Bergh inte är riktigt nöjd med spårlottningen, men tanken med min varning var att direkt efter loppet i lördags ansåg jag att Montdore var ganska dålig. Tiden var ok, men intrycket var att han inte såg speciellt studsig ut trots ett liknande lopp som på Axevalla. Gissar att Bergh siktat på detta istället, och att Montdore bör få en ny chans med barfota runt om, och att chansen ligger i att gå på ganska tidigt för att antingen komma före Oliver, eller överta dödens, eller ta dödens när Oliver körs till spets. Kan bli en intressant duell sista 100 meterna om Montdore är på tå igen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|