Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik
Tror inte alls Royal blir favorit trots att den pryder omslaget på Ronden
Favorit blir Sugarlight i kraft av sin "folkkärhet" är min gissning.
"därmedkan garderas" finner jag närmast komiskt då loppet lär bli ett renodlat garderingslopp hos Strecksson.
Med det sagt menar jag att den som letar spik är på rätt väg även om loppet inte är så lätt att bena ut.
Fast vi talar om finaler och ofta blir det inte så mkt överraskningar och i ett "tidningstips" är det förstås självmord att gå över ån efter vatten o spika här.
Själv jagar jag självfallet lite större pengar och har ännu inte bestämt särskilt mycket.
Skulle jag chansspika skulle jag dra på ordentligt, motvalls, o spika Royal Fighter i heat 2 (!) och därmed förmodligen gardera i avd 1. Anledningen förutom strecken är att jag kan se scenarion som ställer till det för fightern i avd 1 och även att loppen är tillräckligt jämna för den typen av chansning.
|
Mycket bra sammanfattat!
Inser själv att R.F. kanske "bara" har 10-20% vinstchans, och att procenten förmodligen, enligt min uppskattning, också hamnar där. Normalt sett brukar jag försöka spika någon av Erik, Örjan, Björn, Uffe... ja, ni fattar, och Tillman kommer knappast få något gratis. Hoppas (och tror) mest på att hon har en tillräckligt bra häst för att ta spets och sedan kunna vinna loppet oavsett om hon kör där eller släpper. Den här gången "vet" jag att hästen inte sitter fast i alla fall...