Jag kommer gardera både i avd 2 och 5-
I avd 2 är det nog rätt många som vill testa favoriten, sto mot idel hingstar och valacker plus att det är kuskbyte. Sjunnesson körde hästen en del förra året, men hade väl ingen superimponerande utdelning på sina styrningar med henne.
US Dollars är ju en fin häst, men är mer orolig över kusken som gott kan bli bortdribblad av firma Takter/Untersteiner. Sen kan jag inte låta bli att minnas Olfa Warecos start i Klass II-försöket på Jägers i juni i år (dryg 70-oddsare då, samma läge samma distans) där den blev slagen med ett huvud av Star Keeper efter en finfin insats från spets.
Garderar även avd 3 då jag tycker det är svårt att bena ut förloppet på löpningen, ett gäng hästar med runt miljonen insprunget. Flemmings är väl den som inte har sina bästa dagar bakom sig (möjligtvis med undantag av Megamuscle som Lars I Nilsson tagit över från Frode Hamre, godkänd i debuten som trea). Bfro på Search Launcher som kanske spetsar och möjligtvis går sos till 9%. Streckar 2 till 8 och hoppas på en liten skräll.
Lutar åt tre spikar,
FDTD eller Carabinieri, inte bestämt mig
Almondo Rich, håller den uppe ledningen såvinner den väl, inget övermäktigt motstånd är känslan
Tor Mento, hästen går bra över aktuell distans och med Uhrberg i sulkyn, lite orolig över fjärdespåret i volten. Roligt skrällbud är Welcome från startvolten med Takter upp på Lars I Nilsson-tränat (kombo som brukar vara rätt bra), kan bli så att jag dubblar med den
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|