Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-13, 16:27   #9
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1287
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travbloggpappanz-PapaTrav Visa inlägg
vet inte hur du definierar över-rens men om fler garderar i början än i slutet är det väl bra att göra tvärtom?
Ditt resonemang bygger på värdet på systemen som är kvar men man måste väl se det över alla system som är med och spelar en omgång? För mig spelar det ingen roll om mina "motståndare" spricker i första eller sista bara dom spricker
Nej. Det gäller att försöka förställa sig hur kvarvarande system ser ut om ENS EGNA spikar + kortlopp gått in.

Med vinnande favoritspikar och skrällöst i övrigt så sitter det kvar oproportionerligt många med massor av streck kvar i sista ( och oftast även näst sista ).

Då rensar inte skrällarna som de borde ( ens RAD-mässigt ).

Att fler garderar i början än i slutet rent allmänt finns det mycket lite stöd för när man tittar på hur det rensar ( både rad- och systemmässigt ) i sista avdelningen.

Hur det ser ut beror mest på den vinnande radens "profil" fram till slutet.

Som svar på ditt sätt att tänka så håller jag med dig helt och hållet. Jag låter motståndarna spricka där de spricker. Det är betydligt viktigare att koncentrera sig på att ens egna spikar och rader har ett högt subjektivt spelvärde än att gardera i sista eller gå tunt i början bara för att jag tror att motståndarna gör tvärtom.

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-08-13 klockan 16:35.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat