Konstigheter i omgången enligt mig:
1
Royal Fighter klar favorit. Visst, köper det OM han går barfota. Om inte är det rakt ut fel att han är favorit.
2
Väldigt ojämnt streckat, men det ser inte ut att vara så ojämnt på pappret. Är ändå inne på att låsa på de två favoriterna då det är svårrankat och streckkrävande bakom. Att Lövgrens är så hårt spelad är i alla händelser fel, den skulle jag aldrig tänka mig att strecka här.
3
Rocket Speed som är överlägset mest trolig för positionen rygg ledaren har bara 3% av insatserna!!??
4
Segstartaren Oliver Kronos storfavorit i en silverfinal!!?? Remember My Name som kommer sitta andra/tredje inner och får riktig kusk igen 4%!!?? Bästa hästen Naglo Del Nord från hyfsat läge och barfota endast 10%!!??
5
Dödens-monstret Mosaique Face endast 8%!!??
6
Store rygg ledaren-kandidaten Listas Rafiki som återigen får riktig kusk endast 8%!?? Nadal fortfarande favorit, har inte folk insett att den allra troligaste vinnaren är Ni Talar Bra Latin från start till mål!!??
7
El Mago Pellini som har perfekt läge och har imponerat hela året endast 13%, kan någon förklara!!??