Ämne: V75-Gävle
Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-16, 21:21   #1
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

V75-Gävle

Efter en veckas gästspel söderöver är nu travets elitserie tillbaka i Norrland tre av kommande fyra lördagar. Det är derbyhelgen på Jägersro som kommer emellan.

Att Gävle ligger på gränsen till Norrland märks, för det är betydligt fler gäster från banorna söderöver jämfört med när banor på orten längre norrut i Norrland kör V75 tävlingar och därmed också anständig sportslig klass på loppen. Höjdpunkterna på lördag givetvis E3 finalerna där treåringarna från banorna i söder nu verkligen får lära sig att resa långt.

V75-1

Ett rätt dåligt klass 2 försök är den spontana känslan. El Cantante borde väl vinna detta även om jag inte haft möjlighet att följa travet så mycket som man borde senaste tiden. Var ju stort skrik på den senast på V75 då den galopperade men sedan gjorde ett strålande lopp. Dock är det alltid tveksamt spelvärde om den blir stor favorit. Det är ekipaget som räknas och kusken besöker inte v cirkeln särskilt ofta i rikstotolopp.

Jag har dålig koll på M.T Joinville men den verkar ha gjort strålande lopp på slutet även om motståndet kanske inte varit det värsta. Moonshine All Over (om barfota runt om) och Digital Winner är väl de två andra som skulle kunna vinna detta lopp.

V75-2

E3 för hingstarna och baserat på uttagningarna är det väl Heavy Sound och Poet Broline som gör upp. Noterar stort kuskplus på Farzad Boko.

V75-3

Inte de allra bästa men ett rätt trevligt lopp spelmässigt. Det lät oerhört uppåt på Beau Mec, den gamle derbyvinnaren, efter comebacken och debuten för Bergh senast. Ställer Bergh i ordning den och tycker detta lopp är viktigt tänkbar spik. Likaså undrar man om det nu är dags att ställa i ordning Västerbo Fantast och köra den med optimal balans ffg i år. Det är i alla fall Erik som kör den nu. Hard Livin och Nothing But Class är väl de två andra som skulle kunna vinna. Blir intressant att läsa infon i veckan även om stall Bergh alltid är svårtolkade för spelarna.

V75-4

E3 finalen för stona och detta känns spontant mer öppet en finalen för hingstarna. I båda finalerna ska man förresten kolla ev skoryck extra noga. Det är många E3 vinnare genom åren som tävlat barfota runt om ffg just i den finalen. Har för mig att jag läste någonstans att Nurmos sagt ett Tough Cookie kommer vara 50 meter bättre i finalen med försöksloppet i kroppen och då kanske det kan vara en tänkbar skräll. Annars får man väl som skåning utse Princess Face till söndagsvinnaren. Den skrällde i uttagningarna och var då helt överlägsen.

V75-5

Ett sportsligt mediokert klass 1 försök är känslan. Många hästar som har en massa starter i skräplopp på orten vad jag kan se. Det är kanske så enkelt att det står mellan Only One Winner och Ritzo ? Dock inte riktig koll på alla.

V75-6

Ett väldigt bra lopp. Dags för Rolex Bigi ? Tvåa senast bakom Ivar Sånna och en riktigt bra häst. Time Machine över för honom kort distans. Om barfota runt om intressant. Coldtown har väl inte riktigt leverarat vad spelarna trott i år förutom i Umeå då den stod i 14 för 10. AllaballaK mer passande distans än sist troligen. Spets ?

V75-7

Känns som stor klassblandning. Några för klassen topphästar varvat med några skräphästar för klassen.
Mc Steamy står perfekt inne i loppet. Senast ryckte PU skorna och den vann igen. Den borde ha toppchans här är känslan. Dominator är det mycket snack om. Dags att leverera nu på V75 ? Om överpace blir kanske Comte Du Pomeau intressant.

Lycka till nu med Gävleliren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+10), kunghumle (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat