Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-17, 09:07   #1
Greenstar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1531
Standard

V4 Solänget 17/8

Veckan kickas igång med en halvljummen V4:a från Ö-vik, men med min namne till start så måste vi prova med lite korta tankar

V4-1: Bästa hästen är 4 Järvsö Brun som dock inte riktigt fått till det i år. Dock möter han ett klent gäng idag och får tipsnicken. 7 Hibokungen kan öppna hyggligt och det är lillchans på spets trots läget och har kunnande som duger i detta sällskap och åker med på lappen. 8 Min Lilla Luring såg lavad ut i monte senast och åker med på form. Vi måste även ha med en rensare på lappen och det får bli 11 Prins Elden som besitter fart men strular ofta till det för sig. Läget denna gång kan vara bra och till 5% hoppas vi se Birger huka sig på upploppet!

V4-2: Här går min namne 2 Greenstar ut igen efter att ha haft en trög säsong hittills. Brukar dock alltid gå bra den här tiden på året och framåt och är given idag. Startsnabb och får ett bra lopp och då han är bäst i rygg tror jag han släpper. Med på lappen åker även 6 Lord Rocket som jag tror leder länge. Streckar även favoriten 9 Special Promise som mött bra hästar i Finland och går ner i klass idag, men läge och skor på är minus. 10 Åge Hornline åker med på lopp i kroppen och bra grundkapacitet.

V4-3: Detta lopp bör stå mellan 1 Bourne Identity och 2 Caligula F. 1 är bästa hästen, men får stå tillbaka i ranken då jag tror att 2 är snabbare från start och leder länge!! Skulle 1 hitta ut i tid så är det bra chans. Tvillingen känns given med det troliga scenariot spets och rygg ledaren.

V4-4: Spets och slut, hämta ut kan det vara på 7 Talk To The Hand som Uffe bör hitta spets och sedan ser inte jag många som kan utmana. Tråkigt att gå på favoritspik i sista så jag dubblar med 2Stina Steel som gick bra i skymundan mot bättre hästar senast och är kul till 5% idag.

Färglös rad idag tyvärr och det får bli en flerkupong som inleder veckan:
4*4*2*2=64 rader*5 system=640kr.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
perhamos (+5)
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat