Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-18, 12:01   #6
saik84

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 577
Standard

Mina tankar inför kvällen

Avd 1
Prawns ska vara snäppet vassare än övriga här och bör bli spets o slut. Hotet är väl Herr Ratzeputz, men då den kommer från vila o Prawns har visat uppåtform tror jag inte den räcker idag

Avd 2
Corroded är klar förstahäst, men femtespår på tillägg kan ställa till det. Trolig U-häst, men garderar nog där bakom med 3,5,10,12 och 13

Avd 3
Väldigt öppet där nästan alla kan vinna. Ängens Airman kan vara lösningen från ledaren/rygg ledaren och Open stretch. Roliga drag är Foolish Beat och Zagros Boko som är väldigt lite streckade med 4 resp 3 %

Avd 4
Känns som det är Månprinsen emot Gunnar Melander. Självklart helt överlägsen, men att runda 14 hästar kan ställa till det. Vid gardering är 4 och 7 främsta motbud. U-häst eller spik för mig

Avd 5
Några hästar tycker jag höjer sig i form av 1,3,4 och 6. Där är Lotus Khan bara streckad på 8 %, men med bra kapacitet. Cafe är motbudet där bakom som också kan åka med på systemet.

Avd 6
Serious Try är klassen i loppet. Risken är en tung resa eller en väldigt snabb öppning för att köra sig till tät i ett andra skede. Jag tror på Le Chapeu i ledningen med Broadway Laday i ledarryggen och båda kan bli svåra motbud om favoriten får lite tung resa. Även 1,3 och 9 tycker jag ska med vid gardering.

Sammantaget tycker jag Prawns är bästa spiken och mest understreckade är Foolish Beat och Zagros Boko i tredje och Lotus Khan i femte.
saik84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat