Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-15, 11:59   #19
kingscania

kingscanias avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

makatech - "Jag är helt klart beredd att satsa stora pengar på att de rödgröna vinner men samtidigt om de förlorar så dansar jag mer än gärna på Sergels Torg. När det gäller betting ska man aldrig blanda in känslor"

Hela din utläggningen är ju bara känslor. Ska du betta får du försöka se bortom dina egna ögon, och försöka sätta dig in i hur de olika "grupperna" i samhället tänker, oavsett vad du tycker om Mona Sahlin, "vänstervridna miljöpartiet" osv....

Ditt långa inlägg passar bättre in i ett politiskt forum än vad gäller analys över valet ur betting synpunkt....

Nåväl lite tankar jag har angående att spela på valet:

Att Sverige klarat krisen bättre än "många andra", vilka nu många andra är, borde det då inte gynna de Borgerliga? Detta kommer de borgerliga köra rätt hårt med tror jag i valrörelsen, dessutom är jag övertygad om att de kommer att komma med fler vallöften när vi närmar oss valdagen mera. De rödgrönas sista budget är inte heller lagd, något man också måste ha i åtanke innan man lägger sitt spel....

En sak som man måste ta åt sig om man ska tippa på valet är att det i år är REKORDMÅNGA förstagångsväljare, och bland de yngre brukar normalt sett vänsterpartierna ha ett visst övertag, miljöpartiet fick i en undersökning precis nästan 20% av förstagångsväljarnas röster.

Sen får man också tänka på Kd, de ligger VÄLDIGT nära spärren för att åka ur riksdagen, åker de ur ser det snudd på omöjligt ut för de övriga allians partierna att kunna bilda en majoritet.

Dessutom har den stora gruppen av äldre visat ett öppet missnöje mot alliansens skattesänkningar för de arbetande, men inte för pensionärer, bland annat PRO har ofta uttalat sitt missnöje mot detta!

Till alliansens fördel ska dock sägas att hushållen som med arbetsinkomst, vilken är en väldigt stor del, nu börjar få det bättre i sin ekonomi.

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat