Citat:
Ursprungligen postat av Ludwig29
Denna vecka gör V75 anhalt på Gävletravet som har ett av Sveriges kortaste upplopp med sina 178 m. Spetshästarna har därmed en markant fördel och det blir nog bland dem vi får hitta spikarna. Bästa spiken hittar vi i avdelningen 2, där jag tror 2 Poet Broline leder runt om.
...
V75-6 2140 Auto Silver
I veckans Silverlopp kan jag ha ett fynd i strecklistan som kan vara en chansspik. Jag tror det kan vara dags för 5 Allaballakaitoz (8%) som skulle vara oerhört gynnad av att komma till spets på Gävles korta upplopp. Är han lika bra som på Axevalla i debuten för Peter Untersteiner får de andra hålla i hatten. Ska han vinna krävs det nog spets.
...
Detta är vår genomgång av V75 som vi gör varje vecka på ofvermans.se. Kolla gärna in om ni tycker detta är något att ha. Vi lägger ut gratisanalys varje vecka.
|
Egentligen föredrar jag att tippa själv & använder tipsen mer som spegling än att jag följer dem. Men... de veckor (som den här) man nu inte hunnit titta letar jag upp ngn som verkar tänka i ung. samma banor angående omgången & här hittade jag info att fylla i det man inte hunnit kolla själv.
Så tack för tipsen,Ludwig. Jag sparade länken förstås
Mina tankar som behöver kompletteras är:
Avd I: Favoriterna (ev. utom 11 som borde få det svårt från läget) + 8 (läget inte så tokigt på 2640v) & kanske 5 på bf för första gången på länge.
Avd II: Poetisk spik
Avd III: Suck, 6:an om man nu måste välja. Han har väl inte hårdhet för ett normalt guldlopp, men det här loppet håller heller inte normal guldklass.
Avd IV: Tempo nu när Kolgjini låter så uppåt på 4 Princess Face? 11 och 12 verkar båda bra nog att profitera i så fall. Men vem tar man med? 11 på hästen eller 12 på kusken?
Avd V: Risk att Only One Winner bara brakvinner här, galoppen sist berodde säkert på skyfallet som kom några min innan start, nästan halva fältet gick ju bort i det loppet.
Avd VI: Rolex Bigi (var tidig spik) släpper??? Är det ens sant? Tror det inte förrän jag får se det...
Men... I så fall är AllaBallaKaitoz en trevlig chansspik i kraft av förmodad spets.
Avd VII: Suck igen, men aldrig spik på det skotska ångloket. Lär ha kört tre voltstartlopp i Norge med två galopper som resultat. Nu första gången med svensk voltstart. Vågar man ens ladda med honom? Tycker det står galopp eller vingel i programmet.