Ämne: V75-Gävle
Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-22, 10:14   #15
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Time Machine ska köras barfota runt om med jänkarvagn.

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Har lite egna funderingar, men även stora inre kval över hur systemet ska byggas upp

AVD 1: 1, 6 och 11 höjer sig streckmässigt i loppet, och min förstahäst är 6 Montreal som förmodligen sitter i spets efter 500 meter. Jag tycker dock att det finns en del frågetecken på alla dessa tre, och på mitt reducerade åker en hel hög hästar med på kupongerna. Dock med dessa tre förstastreckade i A- och B-rank, och resten i C-rank.

AVD 2: 2 Poet Broline vinner ju detta under normala omständigheter. Tydligen rycks skorna på 3 Heavy Sound, och även jänkarvagn på. Ett första skoryck tycker jag det finns ett klart värde i att dubbla systemet trots att det är Haugstad i vagnen. Finns ju många hästar genom åren som fått onormalt bra effekt med första skoryck, och i synnerhet när tränare som Walmann gör dem. Dyrbart att dubbla systemet om Poet Broline vinner, men samtidigt mer värdefullt än i något annat lopp då merparten av spelarna lämnar sjurättspotten om Poet Broline av någon anledning lägger detta. Och med Haugstads styrning som enda häst bakom känns det som vem som helst kan vinna om så sker... Förmodligen spikas det här för mig med.

AVD 3: Spik Beau Mec. Kapacitetsmässigt överlägsen alla utom möjligen 6 Västerbo Fantast. Såg väldigt bra ut senast, och med förra årets toklopp inför Elitloppet på näthinnan känns det som veckans roliga spik i en ganska tråkig Gulddivision (men det är väl så här de kommer se ut nu framöver..?)

AVD 4: Finns två typer av lopp som generellt ska garderas. Unghästlopp och stolopp. Så vad gör man i ett unghästlopp för ston?
Målar på med streck i loppet, men med ensam A-häst på 4 Princess Face. Gillar inte kusken, men gillar lättningen i balansen till aluminiumskor samt hur hästen såg ut i försöket. Tyckte själv även att 3 Fatima Boko såg magnifik ut i försöket, och rankar även upp 9 Salma Silvio.

AVD 5: Ja, vad gör man här? 4 Only One Winner såg fantastisk ut i årsdebuten på Lindesberg för att sedan vinna V75-försök på Axevalla veckan efter. Höll spets och trillade undan till slut med många fastlåsta bakom. Slog visserligen veckans största favorit den gången i Furious Francis, men det var samtidigt inte en lika övertygande insats som i årsdebuten.
Jag köper att regnrusket spelade hästen ett spratt senast. Barfotabalansen kanske inte var optimal i det vädret som blev, och kanske är Only One Winner överlägsen i detta gäng efter två och en halv start i år? Förbättrad med lopp, och om Torbjörn Jansson kan hålla undan från spets på Axevallas långa upplopp borde Björn Goop kunna göra det på Gävles kortare. Förmodligen spik beroende på hur jag löser avd. 2.
Bakom gillar jag Berghs skoryck på 8 Västerbo Arthur, men det ser onekligen öppet ut. Ett nyckellopp beroende på om man överlever det med ett streck eller om det "var här det skrällde". Strecken sitter ju ganska brant så skräller det belönas man rikligt!

AVD 6: Ett bra spellopp. 3 Rolex Bigi ska tydligen släppa, men släpper heller inte till vem som helst. Och när en favorit ska köras på chans lär det finnas en hel del som ser sin chans att vinna loppet. 4 Time Machine med skor, men brukar vara bra med den balansen också - framförallt mindre galoppbenägen. Tror dock inte att Westholm är direkt vinsttrött på V75, men får förstastrecket p.g.a. spetschansen och hästens kapacitet. Rankar även upp 9 Mind Your Face som ryktas gå barfota. Dock dåliga startryggar, men löser det sig hyfsat med tredje- eller fjärde ut tror jag att han kan bli farlig med ett något överpacat lopp - för Untersteiner lär väl också göra ett rejält försök att nå ledningen med 5 Allaballakaitoz, och sedan styr väl även Erik på med frontgillande 6 Coldtown om det finns läge? Känns i alla fall relativt svårt att analysera loppet i detalj, och garderas rejält.

AVD 7: 7 Mc Steamy blir favorit, men med skor och vanlig vagn känns det som en av veckans sämre favoriter. När det dessutom dyker upp en sån här i sista avdelningen med ett förmodat underrens som vinnare chansrankas den ner kraftigt. Funderar t.o.m. på att ta bort Untersteiner helt trots bra stallform då den som C-häst blir ganska meningslös - bättre få med en annan som kan ge bättre betalt i så fall. 1 Dominator tar felfri spets om ni frågar mig, och är ett tänkbart spikbud beroende på hur avd. 2 ska lösas till slut. 2 Klöver All Over är toksnabb ut bakom bilen, men jag är mer osäker hur snabbt den öppnar i volt. Dessutom ska den accelerera förbi Dominator när Björn styr volten. Rygg på Dominator? 3 Premier Kronos sprang senast över upploppet som om den hade raketbränsle i tanken, och med ett lopp på rulle kan den säkert överraska. Tror dock den behöver köras på extrem chans och släppas loss 200-300 kvar för att vinna, men är ett kul streck om det löser sig.
Comte de Pommeau är rejäl och kan absolut vinna med rätt tempo och resa.

Lycka till med liret i dag!