Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen
Angående värdet i Brasilienmatchen tycker jag ändå att värdet MÅSTE ligga i att Brasilien krossar dem. Ingen vet någonting om Nordkoreas lag förutom att ingen har någon som helst erfarenhet av spel på denna nivå.
Vad är det som får er att tro på att Nordkorea klarar sig undan med bara några få mål insläppta? Eller underskattar jag dem och i så fall varför?
|
Helt ärligt kan jag säga att jag inte har en aning om nordkorea, mer än att dom tydligen legat i träningsläger i 6månader likt sydkorea gjorde under deras hemma vm. Detta borde fått dom hyfsat samspelta, detta med en förmodad sinnessjukt defensiv inställning (vem fan ställer sej som extrem underdog o försöka anfalla sönder brasilien

) samt brasiliens mer defensiva spelidé den senaste tiden plus öppningsmatch mot en som sagt extrem underdog skulle kunna fixa århundradets skräll. Men som sagt, rekommenderar absolut ingen o rygga då detta enbart är en chansning från min sida där jag hoppas på att brassarna nöjer sej med säg 2/3-0 eller rentav 3-1.