Hej Sharps!
Ska försöka under dagen ge lite info från Gävle, V4/V75, vad som har hänt gällande startförbud/böter osv. Fortsätter med tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps medlemmars V75-system. Har valt betaltjänsternas/Travnets stora system. Kostnader för systemen visas efter namnen. De som vill vara med = posta system med pris.
Mitt eget bidrag för 120:-
1. 1, 6
2. 2
3. 2, 3, 4, 7
4. 2
5. 3, 6, 7
6. 4, 5
7. 1, 3, 6, 7, 11,
Lycka till med spelet!!
Saxat ur Lindbergs veckobrev v. 34
Ny sändning och ny teknik
Åby Stora Pris-dagen var längre, men också väldigt bra. Direktsändningen i tv var 4,5 timmar och det mesta fungerade. För att vara en premiär så var det mycket bra. Positioneringstekniken kördes för första gången och av de reaktioner jag har fått så är det en klar majoritet som tyckte att det var bra.(Stämmer detta?)Det var lite problem på bortre långsidan och en sändare lossnade i ett lopp, men i övrigt så funkade det bra. När premiärnerverna är borta och vi vant oss så kommer positioneringen att vara guld.
Det pekar uppåt
Vårt dotterbolag ATG är upp 3,8 procent i år. Jag har inte detaljkoll, men är ganska säker på att det är bäst i världen av alla travsportsländer. Och då ökar vi från en jämförelsevis redan hög nivå. (Stämmer detta?) Det är bra, men vi är inte nöjda med det. Vi ska leverera 300 nya miljoner till sporten 2018. Då måste vi upp ännu mer. Jag vill inte tala för Hasse Skarplöth, men jag är säker på att vi alla tillsammans klarar det. Vilket kommer att innebära mycket bättre villkor för alla i sporten. Men det krävs igen att vi tror på det tillsammans. Det kommer alltid finnas de som försöker eller vill verka genom söndring och det kan absolut förhindra att vi når de mål vi har.
En fråga som bör ställas, och som många gör, vad händer om Skarplöth o Lindberg inte levererar som utlovats? Vad kostar det för ATG att få fram dessa 300 miljoner? Är det rätt väg att gå med en flashig studio, en myrstack av kameror och intervjuare på stallbacken samtidigt som personalkostnaderna/nyanställningar bara ökar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|