Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636
Tycker att det blir en trevlig omgång.
Vist några stora favoriter som antagligen vinner. Men det blir ju hur som helst alla fall
ett gäng med fina prestationer.
Sen tycker jag att kalla allt ovanför Gävle är "skräp" tycker jag är lågt.
Norrlands trav har antagligen inte samma förutsättningar att få till lika många topphästar.
Men för det så är det inte skräp. Tycker alltid att omgångarna i Norrland brukar kunna vara lite extra intressanta och svårlösta när det brukar komma med lite finska gäster.
Så sluta gnyla (vissa) så fort travet är ovanför Gävle. Det börjar bli irriterande att läsa varje gång det är trav uppöver i landet. Vi alla här inne vet att några här inte gillar det. Men du behöver inte mala på varje gång om det. Tröttsamt.
Njut av sporten istället.
För övrigt så tror jag att P.J Winner kommer klara 4-spår i volten bra och vinner första avd. Sen hoppas jag att Delicious U.S vinner=)
|
Jo, tyvärr är det mesta vad gäller sporten i Norrland utanför Bergsåker rent skräp. Det grundar jag på följande.
1. Det finns massor av banor i Norrland förutom Bergsåker
2. Dom tävlar om minst lika mycket pengar som banorna söderöver på sina vanliga dagar, V64 dagar och liknande.
3. Inga hästar från Norrland utanför Bergsåker vinner V75 finaler, och bara några få V75 lopp per år. Då pratar vi om 12 av landets 32 travbanor.
4. Inga hästar från Norrland utanför Bergsåker vinner några större unghästlopp på hela året och då pratar vi också om 12 Norrlandsbanor av landets totalt 32 banor.
Sorgligt men sant och därför kommer jag aldrig kunna säga annat än att det satsas alldeles för mycket pengar på Norrlandstravet och att det finns alldeles för många banor där uppe. Då pratar jag sport och inte arbetsmarknadspolitik.