Citat:
Ursprungligen postat av draken
Man behöver inte alltid vara PK. Bra Olle att du står för din ståndpunkt.Ungefär som att säga att kvinnor och män inte borde köra ett friidrottsVM på samma stadion för att kvinnorna är så mycket sämre på all idrott. Kvinnorna borde få max hälften av männens prispengar osv.Sedan om det bemöts positivt eller negativt ,det är en annan sak.
Du kanske inte behöver spy galla över alla Norrlandsomgångar. Denna är riktigt bra och håller hög klass. sedan om det blir så mycket Norrländska hästar som vinner eller inte tycker inte jag spelar så stor roll..
|
Gud vad innerligt trött man är på det här PK-tjafset! Kan man inte få slippa det uttrycket åtminstone på detta delforum.
Alla har självklart rätt till sin åsikt men sedan behöver man kanske inte torgföra den i var och varannan tråd. Det är ingen hemlighet för någon var Olle står i frågan liksom.
Otroligt udda jämförelse med friidrottare må jag säga. Ungefär lika korkat som att ston inte kan tävla på samma banor som hingstar/valacker för att de normalt är mycket sämre.
Läste förresten att Johaug krossade Northug med 9 minuter nyligen i ett löprace uppför en tokbrant backe. Undrar om det var någon skillnad i prispengar mellan herrarna och damerna i den tävlingen. Förmodligen inte.
Sporten håller kanske inte alltid måttet däruppe i norr men spelvänligt är det väldigt ofta till skillnad från exempelvis kompistravandet som inte sällan syns på storstadsbanorna.
För övrigt hoppas jag att Delicious US är i samma slag som senast för då kan vi mycket väl få se ännu ett bevis på vilken svensk häst som är kung.