Citat:
Ursprungligen postat av incitatus
bara på de första 4 omgångarna tar streckson en ledning med 20 placeringar, väldigt svårt hämta in ett sådant tapp.
Jo jag vet att det inte är hela sandningen, val av spik är viktigt liksom att tippa in ett antal 1,2,3 rankade för utgångskrav eller gå kort lopp-
|
Till tipstjänsternas försvar skall väl sägas att ingen betalar för att få tips hur man komponerar ett V75-system med någon enstaka tusenlapp i utdelning. Till sådant finns ju Harry Boy. Jobbar man som tipster på en betaltjänst är man tvungen att försöka välta favoriter i parti och minut, gärna med någon form av idé om hur det skall gå till också. Det är det som kunderna betalar för.
Det som är intressant är ju att följa upp hur de lyckas i längden, och man måste kanske ge dem ett år eller så på sig, och mäta nettoresultatet i kronor.
Jag har haft någon idé om hur ATG borde kunna ge sina tipsexperter en miljon vardera som de får spela med ett helt år och se vem som lyckas förvalta den bäst. De får välja spelformer och banor helt efter eget tycke. Vill någon spela en tvilling på lunchtravet, och en annan spelar plats på Månprinsen, och en tredje ett stort V75-system på 50.000 rader så är det i sin ordning. Efter ett år går målflaggen och behållningen är ATG:s bidrag till SOK i samband med Olympiatravet. Sedan är det så klart en enorm ära för den som lyckas visa att man är den bästa spelaren, så vida man nu inte spelat bort nästan allt och vinner därför att de andra har helt och hållet spelat bort allt.
Jag förstår att betaltjänsterna kanske inte är så pigga på att delta i något sådant, de lever ju på att ta betalt för sina spel. Men kanske skulle kvällstidningar + speltidningar vara intresserade av att delta i alla fall?