Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-07, 12:19   #54
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Ok, Om Rune har tänkt att börja bygga nya "egna" Travbanor och anordna "egna" travtävlingar med prispengar tagna från Malta-bolag då förstår jag hur han kan bidraga till sporten/hästägarna. Då blir han inte bara en konkurrent till ATG utan även till ST. Jag hittar inget om det på nätet men det kanske är så han har tänkt? I intervjun med travnet står det inget om det iaf.

http://www.travnet.se/blog/2015/03/2...rrera-med-atg/

Sedan vet jag inte vad dagens monopolsituation säger om att anordna travtävlingar i Sverige utanför ST:s kontroll (med spel från Malta), kan vem som helst göra detta?
Vilka former man väljer spelar kanske ingen roll. Det finns ju så många olika alternativ, och jag tror att ST ganska snabbt faller till föga om de inser att det inte spelar någon roll vad de eller deras spelbolag tycker.

ST har inte monopol på att anordna hästtävlingar i Sverige, jag antar att Jordbruksverket dock har en kravspec. Jag hoppas dock att man inte behöver slå sönder svenskt trav, utan kan göra något vettigt av situationen.

Det allra viktigaste måste ju vara att man får fram mer pengar till hästarna. Det är horribelt usel payback idag, och vill man ha hästar i världseliten, professionella travtränare och tävlingar med klass så fungerar inte det i all evighet. Till sist finns det bara några amatörer och excentriska miljardärer kvar.