Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-07, 13:48   #55
MoniMakerApp

MoniMakerApps avatar

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vilka former man väljer spelar kanske ingen roll. Det finns ju så många olika alternativ, och jag tror att ST ganska snabbt faller till föga om de inser att det inte spelar någon roll vad de eller deras spelbolag tycker.

ST har inte monopol på att anordna hästtävlingar i Sverige, jag antar att Jordbruksverket dock har en kravspec. Jag hoppas dock att man inte behöver slå sönder svenskt trav, utan kan göra något vettigt av situationen.

Det allra viktigaste måste ju vara att man får fram mer pengar till hästarna. Det är horribelt usel payback idag, och vill man ha hästar i världseliten, professionella travtränare och tävlingar med klass så fungerar inte det i all evighet. Till sist finns det bara några amatörer och excentriska miljardärer kvar.
Ja det är ingen ljus framtid som väntar om ingenting görs...

"Kostnaderna för att äga travhäst har ökat med 50 procent under 2000-talet. Hästägare, uppfödare, tränare och inte minst travbanor har ekonomiskt sett stora problem. Många uppfödare kan inte räkna med att försäljning av föl ger pengarna tillbaka, vilket resulterat i att många upphört eller starkt minskat sin hästuppfödning. Antalet föl har minskat med 38 procent under 2000-talet. Studier visar bland annat att antalet hästar i träning minskat med 19 procent, att antalet startande hästar minskat med 6 procent, att antalet lopp dragits ned med 9 procent, vilket motsvarar cirka 1 000 lopp. Skulle denna situation bli bestående kommer svensk travsport att förlora sin internationella tätposition och det kommer även att medföra negativa konsekvenser för miljö, jordbruk och sysselsättning."

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-...376/?text=true
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat