Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-08, 16:45   #4
matchingbetisover
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Har länge funderat på varför du håller till på ett spelforum och kommer med alla dessa nonsenskommentarer..



Oddssättningen bygger på statistiska värden främst. Det finns säkert olika modeller men den jag känner bäst till bygger på Hemmalagets hörnsnitt, givna och utdelade samt bortalagets dito i botten. Många lag spelar annorlunda på bortaplan mot vad de gör hemma så det är bättre att ta bort ovidkommande data som hur hemmalagets resultat ser ut på bortaplan.

Första påverkande parameter som används är Spelsystem v/s Spelsystem. Flest hörnor statistiskt blir det när ett 4-3-3 lag möter ett 4-5-1 lag, minst när 2 lag som spelar 4-4-2 möts.

Sen bygger man på med andra faktorer, gräs v/s konstgräs, väder, man kollar på vilka spelare som ger/får flest hörnor osv. Exakt man man ger för individuella värden på parametrarna är säkert individuellt mellan olika oddssättare och oftast hemligt! Det här är kunskap som kommer från lång erfarenhet och statistikgrävande och är därmed inte gratis.
pUSS p[ torskmunnen.

Ta inte råd från bästa vännen ta råd från den okände.

Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde.

Det fina med kapitalism är att det får människor att aktivera sig, vilket är bra då folk generellt är jävligt trötta.


edit. Jag är också en spelare så varför skulle jag inte få sitta här? Bara för att laxen rör sig i andra vatten än torsken betyder det inte att de aldrig möts.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat