Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-13, 09:32   #377
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Sorry gubbs var väl lite hård i min bedömning.

Tycker bara att dryga tre laxar i publiksiffra är dåligt när man arrangerar V75 en gång om året, och det står jag fast vid. Tycker inte Bollnäs bör stå som värd för V7 nästa år om varken spelarna eller publiken är intresserad av deras omgång. Sen såklart, arrangerar man den i Juli är det kanon då det kommer att dra folk, det har jag inget emot. Men inte fler septemberomgångar på Bollnäs tack.

Om ni tycker dagens omgång höll bra klass så fine, jag tycker det absolut inte.

Vidare, jag har inget emot Norrland, men jag har något emot dåliga omgångar som varken genererar omsättning eller skapar intresse. SOT fullständigt kanon, NSP kanon, flera andra norrlandstävlingar kanon men en sådan här omgång som idag på Bollnäs hade mått mkt bättre av att gå på Solvalla.

Sen har jag varken druckit eller spelat idag, vilket ändå inte skulle påverka min syn på det hela.
Publiksiffran är inte på något sätt bra, men jag tror ärligt talat inte att det blivit vare sig större publik eller fler startande om man kört någon annanstans. Sommargästerna har åkt hem, norrmännen kommer inte för att kombinera trav med shopping eftersom de har sin stora derbyhelg och så var det ju detta med älgjakten. Det är höjdpunkten på året för många norrlänningar. Skall jag vara ärlig fanns det väl en viss mättnad på V75 också. Man körde på Gävle 22/8, Bergsåker 29/8 sedan blev det en veckas paus innan V75 nu åter kom till Bollnäs. Tre V75 i samma region på mindre än en månad är inte helt optimalt. Man hade t.ex. kunna byta med Skellefteå som kör den 3/10.

Solvalla är ju just nu asfalterat och man körde STCC där igår. Jägersro körde trippeltrav förra helgen, och för ett par veckor sedan var det Åby Stora Pris. Solvalla kör om två veckor, Åby har SM-dagen om fyra veckor och om sex veckor kör Jägers Müllers memorial. I princip är det varannan vecka storbana, varannan vecka ute i landet i tävlingsprogrammet framöver.

Framöver infaller skymningen under V75, och så småningom kommer det vara mörkt redan när V75 startar med den nya tiden och sommartidens upphörande. Det tror jag kommer påverka publiken mycket negativt. Att stå ute i mörker och kyla för att titta på trav är inte så kul. Man kommer kanske fylla restaurangen och läktare, men all stämning blir ju som bortblåst. Jag tror vi kan få se V75 med färre än 2000 åskådare.

Senast redigerad av Viroid den 2015-09-13 klockan 09:33.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat