Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-14, 12:47   #22
svepet

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Vilka bakåtsträvare det finns här på Sharps. Nya ATG är ju så mycket bättre än allt innan. Lär er sidan först och gnäll sen om ni kan eller torkar ni arslet fortfarande med tidningspapper?
Har inget med bakåtsträvande att göra. Snarare så att ATG inte hänger med i utvecklingen och vill göra nåt flashigt utan att tänka på det allra viktigaste: användbarhet!

Ska man göra en enda sajt som ska är tänkt för alla typer av enheter (laptop, plattor och smartphones) så finns det nåt som heter "Responsive design" inom it-världen. Då anpassar man utseendet utifrån den enhet man sitter vid. Det brukar innebära att man skalar bort en massa "skräp" från mobilsidan som funkar ok att ha i laptopen. Nya sajten funkar som sagt på en laptop, men är katastrof i en mobil. Som nån sa, den gamla mobilappen hade precis allt det som behövdes. Otroligt lätt att navigera mellan startlistor, lägga spel, göra insättningar/uttag mm.
Sen har vi nedläggningen av gamla classic, den som varit "den enda" sidan att använda när man lättöverskådligt vill se strecklistan över valfritt streckspel. Jag förstår att man slutligen vill stänga sajten, men se då för fan till att "ärva" de saker som faktiskt varit bra där istället för bara ignorera spelarkåren.

Och nej, jag torkar mig inte med tidningspapper och har aldrig gjort, men det verkar varit nåt du sysselsatt dig med...?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+20), Frasse77 (+15)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat