Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-17, 10:07   #71
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast det är ju en väldig skillnad om pengarna spelats på hästen som 1a eller 2a eller 3a. Tycker jag iaf. Det är t ex inte säkert att hästen med Index = 100 är den som spelats mest som 1a.

Precis som du säger så är det inte användbart alls för Viroids syften eftersom han vill läsa av det vinnarodds som Triopoolen ger om man spelar alla andra hästar som 2a+3a med viktade insatser.
Här finns definitivt potential att nischa sig för nåt av alla de reduceringsprogram som finns på marknaden. Vad jag kan se skulle datat från ATGs tjänst fungera bra att göra ganska exakta beräkningar på "spelvärde".

Att jag inte gjort mer själv med detta är mest beroende på att intresset varit svalt från användarna. Det är helt enkelt inte så många som spelar Trio, men det betyder ju också att det förmodligen är där man kan hitta riktiga överodds eftersom det är mycket jobbigare beräkningar än på LD/DD och Tvilling.