Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart
Heartbreaker VS är mycket bättre än vad folk tror. Galopp senast då den nästan var favorit under Derbyhelgen och nu totalt bortglömd av spelarkåren. 3 % tror jag att jag såg. Gynnad av körspö. Fossens är bra men det är lite skillnad på V75 och de lopp den varit ute i på slutet. Heartbreaker VS är min skrällidé i detta löp.
Dessutom är Heartbreaker VS snabb ut men de verkar inte fatta att hästen står sig bra i konkurrensen utan är ist stensäkra på att de möter övermakten i varje start av ngn anledning. Mot spets är min förhoppning och sedan köra där.
Får bra lopp iaf.
|
Kusken verkar vara av en helt annan uppfattning gällande startsnabbheten?
"3 Heartbreaker V.S. (Björn Steinseth) galopperade senast och vi får kalla det för ett olycksfall i arbetet. Innerspåret kan ha ställt till det och gjort honom stressad. Om vi kör felfritt nu så kommer han att vara med och slåss om segern. Jag kan inte påstå att det är någon större galopprisk nu. Det var en okänd kusk för honom senast också.
Han är inte snabb ut. Vi siktar på att få en bra position utvändigt. Körspö tror jag är en fördel. Jag tycker att han ska vara ett tidigt bud, säger Björn."