Man ska inte underskatta beskattningen, förutsatt att det finns döda pengar i potten så blir effekten rejäl, bara se på UtlandsAffe som omsätter 800 miljoner från länder som inte normalt skulle omsätta en krona till Sverige, om det inte vore för 4,25% skatt och inte minst 30dagars kredit samt naturligtvis att dom slipper robotbegränsningar.
Skulle ATG erbjuda V75 till 20% beskattning vilket vore relativt nära en internationell beskattning på overseas betting på månglopp så är det nog inte orimligt att tro på en fördubbling i omsättning. Vilket skulle vara fullt möjlig skattesats om bolaget låg på Malta/Staten inte tar ut någon omsättningsskatt.
Det går ju att dra en parallell till V5 på 60talet som omsatte ohyggliga summor , t o m mer än normalomsättning på banorna i dag som kör V5 (har jag för mig, rätta mig gärna) Men som dog omsättningsmässigt ganska fort när skatten höjdes av Sträng? på 70talet gissar jag? (många gissningar nu) (närmar mig Skarplöths nivå plötsligt på kunnandet?)
Hursomhaver, skillnaden är dock stor för många spelare att spela på en internetbookie eller bana respektive ombud. Vilket påvisas av att Svenska Spel fortfarande har en fet omsättning på lången, trots undermåliga priser som går att finna t o m på Unibet i dag.
Således är priserna mindre intressanta för många än förtroendet och invanda rutiner, vilket Skarplöth kommer bli varse allt snabbare som det ser ut i dagens läge.
Godwill för ett spelbolag är svårköpt och dyrköpt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|