Jag har två skrällar som jag gillar riktigt mycket till morgondagens omgång. Först Sylvester America i avdelning två som är en mycket bra häst i grunden och känns på gång nu igen efter Sprintermästaren. Stoffe upp också som i mina ögon är en av de mest spelvärda kuskarna. Sedan Jane's Hugo som i sommar har visat sig vara en duglig långdistansare och känns märkligt lite streckad här. Bäst var han för fyra starter sedan när han vann mot Stayereliten på Sprintermästardagen. Sedan avslutade han fint till en andraplats i Malmö Stads Pris efter att ha fått sjätte invändigt och bakspårshästarna i främre träffen. Näst senast blev det helt fel då han fick pressa sig till ledningen och väl där blev ansatt ännu en gång. Sedan fick han en månads vila och gick ut på Halmstad, avslutade 11 sista varvet på lång distans och såg helt okej ut. Roligt drag till 2 %!
I Oaks har jag gillat Tunika väldigt mycket ända sedan debuten, men efter att ha sett Cayenne Ovel försök senast håller jag henne som favorit. Frågan är om den duon inte skulle kunna vara ett lämpligt lås, även om jag har känslan att gardering oftast gynnar sig i de här loppen. I Kriteriet känns faktiskt Mister J.P. spelvärd så som den är streckad i nuläget, trots allt den överlägsna kulltoppen så här långt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|