Citat:
Ursprungligen postat av one
Tycker förslaget ser riktigt bra ut, helt i linje med vad jag själv knåpade ihop. Jag kan tänka mig att spela med reduceringen att minst ett lag nollar, känns verkligen som den är vettig ikväll.
Skulle dock gärna ha med 2:an på Kalmar. Jag kollade på ÖSK-Ellos förra veckan o ÖSK:s försvarsspel kändes inte direkt förtroendeingivande...
Frågan är var vi hittar tecknen med chans att ge pengar??
|
Ja, den reduceringen med minst 1 nolla känns rimlig. 0 på Sundsvall ser jag som troligast. IFK Göteborg har strålande hemmastatistik med många hållna nollor där.
Var hittar vi tecknen med chans att ge pengar?
den återkommande diskussionen:
"Leta lågprocentare och chansa bort vissa troliga tecken", eller "bara försöka sätta raden och att ta med alla troliga tecken oavsett %?".
Fyra matcher idag och rullpott. Bara man sätter den sen så ger den nog minst 3000-7000 kr? Nöjer man sig med det så kanske mitt ursprungsförslag är bra.
Vill man ha mer krydda och chans till större pengar så kanske man kan bygga systemet av en kombination av de båda sätten? Försöka få med de troligaste tecknen samtidigt som man chansar bort något överstreckat tecken i förmån för något spelvärt tecken?
4 på DIF är rolig till 3% om man kan få med den? Då har vi iaf ett skrälltecken... Pär Hansson är ändå avstängd. Spelvärt till så låg %.
I övrigt är det ganska jämnstreckat på de troligaste tecknen. 50 resp 54% på åtvids- och Sundsvalls nollor är högt. Så spelvärda tecken blir per automatik de där bakom, 1,2 t.ex.
"Bara" 35% på kalmars nolla däremot.. det är för lite tycker jag.