Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-01, 11:04   #18
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39741
Standard

Intressant omgång även om Lannem Silje ska vara klar. V75 är alltid svårt och det kan nog hända lite den här gången, inte minst pga. årstiden då en del hästar underpresterar, har infektioner i kroppen etc.

1) Här finns en handfull hästar som gör upp. Först får man nästan ranka Malgomaj B. på form, men jag vet inte var hon hamnar från sitt springspår.
2) Bara att bläddra vidare.
3) Cool Keeper kanske körs barfota, kanske inte. Det beror på banan. Den och Amaru Boko gör upp om spets. Francais du Gull är jag ingen fan av, men kan få open strech-hålet. Kash's Cantab och Francais hamnar i B-gruppen och tas med om jag garderar de två favoriterna.
4) Stayerloppet verkar folk tycka är svårt. Jag är inne på att spika Narold Vox. Perfekta förutsättningar för honom.
5) Titan Lavec är "allas" spik. Den kommer jag troligast att gardera. En Nurmos-häst som reser och det är många av dem som har svårt för det. Stallet säger att den inte är osäker, men det har man hört förut.
6) Sir Ratzeputz är det också mycket skrik om. Ser väl inte så många motbud, men några vill jag ha då det var länge sedan den vann och då det har varit snack om den tidigare utan att resultaten har infunnit sig.
7) Mr Vox i sista har bra spetschans. Med Erik dessutom. Jag gillar dock att ha lite hästar i sista loppet och någon klaring är det inte.

Just nu har jag lite för många hästar på ramen, så det kan tänkas att jag måste spika i Guld, alternativt gå på de två favoriterna och ta bort några andra i garderingsloppen. Får avvakta strykningar etc. och se vad som kommer fram de sista dagarna innan jag bestämmer mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat