Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-04, 11:50   #323
AndyMart

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hur många hästar av V75 kaliber tränas på Skellefteå och grannbanan Boden jämfört med på Jägersro och grannbanan Halmstad ?

Problemet där uppe i norra Norrland är att när dom kör sina V75 omgångar är dom helt beroende av att tränarna från Bergsåker och söderut (minst 40 mil) anmäler hästar för hästmaterialet norr om Bergsåker är så mediokert att det egentligen max borde köras lunchtrav där uppe. Det är bara att titta på statistiken över V75 vinnare och vinnare av större unghästlopp för att konstatera det. Att man inte lägger ner ett antal banor där uppe i dessa ekonomiskt bistra tider är för mig obegripligt.

Jämför motsvaranda statistik bara med Halmstad och Jägersro och du ser snabbt var det är hästarna för travets elitserie finns om du jämför söder och norr.

Det är väldigt trist att Norrland när det gäller kvalitetshästar bara stavas Bergsåker och ännu värre att man inte agerar och anpassar tävlingsverksamheten därefter.
Håller inte med dig. Visst är hästmaterialet sämre där uppe men gårdagens omgång uppe i Norrland passade perfekt. De får sitt trav samtidigt som vi får andas ut lite efter en fantastisk kriteriehelg. Därefter väntar SM på Åby nästa vecka och Mullers två veckor senare på Jägersro. V75-schemat är mycket bra uppbyggt enligt mig, vad vore travet om man bara körde på samma banor varje vecka?

Dessutom är det lite pinsamt att uttrycka sig som du gör när massor av hästägare och mindre tränare går på knäna. Jag tror Erikssons t.ex. är hyfsat nöjda med vinst med Provence Gel och andraplats för Usain Swing en V75-dag på hemmaplan. Det är sånt som gör att de älskar travet och aldrig kommer lägga ner även under kämpiga dagar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+1), Torstens (+2), Viroid (+10), Frasse77 (+5)

Senast redigerad av AndyMart den 2015-10-04 klockan 11:55.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat