Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-07, 09:50   #13
Om_sommaren

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Hur ska du ha det nu då? Det här med spelsäkerhet ska vi skippa det eller inte?

I Frankrike kör man ju preparé lite hur som helst. Vore skönt att få slippa det i Sverige.

Vi har ett regelverk här i Schweden som säger att man kör för att vinna. Vore fint om de som dömer hade koll på den
regeln ibland.

Hoppas Redén drar en riktig urrensare oavsett löpförlopp så att man slipper spekulera i hans intentioner. Han vinner plättlätt om han vill men inte känns det OK precis när man vägrar att avslöja i förväg. Hästen är tydligen ingen raket från start men man lär ju köra framåt ändå.

Lika så fattar jag inte varför ATG väljer att specialdesigna ett lopp för Nuncio och lägga det inom ramen för V86. Det är ju lite som att pissa på spelarna efter att man fistat skiten ur dem typ. Ge oss någonting riktigt jäkla dyngsvårt att bena ut när det ändå handlar om en jackpot-omgång. Varför inte bara ge pengarna till Melander och strunta i att köra loppet? Motståndet kunde ju inte vara mer ljummet. Är det inte väldigt få Melander-hästar med? Kan det ha något med kritiken mot att han ställer upp med för många kusar i samma lopp?

Hoppas att kritiken mot ATG om att samma stall tävlar med för många hästar i samma lopp har fått något slags gehör.

Om man sedan skippar spelet så ska det bli fantastiskt spännande att få se hur Redéns jänkare rör sig. Det är ju knappast någon Delicious men nog fasen finns det resurser allt. Och om travets pajas vågar köra något med skjutaren Nuncio i skräploppet nummer ett så kan det vara värt en titt.
I frankrike körs det preparé hur som helst och det är uttalat ok. I sverige körs det också preparé hur som helst med skillnaden att det är uttalat förbjudet.

Hur många ggr har man inte hört av en tränare att "hästen inte är hundra förberedd o behöver lopp o vi kör i ryggar o lite till slut"? Även om loppet körs i promenadtempo sen så kör man inte framåt förrän i sista sväng. Har man då kört för bästa placering? givetvis inte. Det gå ju dock inte att fälla nån för något då kusken senare säger "han går inget i dödens därför var jag tvungen att sitta kvar". Givetvis skitsnack då alla hästar kan gå i dödens i promenadtempo. väldigt få hästar kan speeda extremt mycket snabbare än sina konkurrenter när det går maxfart i sista sväng dock.

Vad det gäller stallkörning är ju det häller inget man kan fälla för om man inte klantar sig som Åke Svandstedt o erkänner i intervjun efteråt att man hjälpt o släppt ut stallkompisen med flit Vad jag vet fick inte melander något för den uppenbara stallkörningen med nato dream, då han bara nekade efteråt o kom med lite bortförklaringar.

Bägge dessa fenomen vet vi dock om som initierade spelare och jag begriper att Melander behöver starta sina hästar på solvalla vilket då innebär att det går ut flera i samma lopp. Jag har inga problem med detta då jag rättar mina spel efter detta o tar med det i beräkningarna som vilken information som helst.

Däremot är ju spelsäkerheten illa ute när man inte har tillräckliga målfoton att titta på, vilket dessutom är en enkel grej att åtgärda.

Vad det gäller Propulsion så blir det gardering ikväll då jag aldrig spikar en sån jättefavorit om det finns minsta frågetecken o här finns ett par. Däremot lär det bli utgång då min känsla är att han är för bra o vinner loppet.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat