Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-07, 10:47   #15
Om_sommaren

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Haha hyfsat stor skillnad på att läsa artikeln på atg.se där Redén uttalar sig om Propulsion och den i aftonblaskan, version 1 och 2 här ger inte riiiiktigt samma intryck kanske:

1 (ATG):
”Han joggade ensam runt på 1.11,5/1600 meter och Daniel var fullständigt lyrisk efteråt.
- Det är den bästa häst jag någonsin kört, utbrast han direkt efteråt.”
Ord som Redén inte riktigt vill kännas vid när vi når honom vid unghästauktionerna i Lexington, USA, på jakt efter nya talanger.
- Det är mest en rolig grej, att jag säger till skötaren ”det här är stallets bästa häst” efter den sista jag kör på dagen.
...
- Nej, det vågar jag inte lova. Det är mycket nytt för honom, framförallt distansen som han aldrig tävlat på. Han kommer dessutom att tävla med ”bonnbalans” även i loppet, tunga järnskor och med bomull i öronen. Det viktigaste för mig är att ge honom en bra upplevelse, att han ska känna att det är roligt att tävla.

2 (AB):
Tiden: 1.11,5 över 1600 meter.
Helt ensam.
Redéns kommentar: ”Det är den bästa häst jag någonsin kört”
...
– Jag kan säga så här, om han är lika fin i loppet på onsdag, som han var i jobbet, då lovar jag att han vinner.
– Det kan vara så att han blir annorlunda bland andra hästar, men det såg inte så ut i jobbet. Allt kan hända, men jag blir förvånad om han inte gör ett riktigt topplopp. (Fernlund)

Det sista citatet är så dumt så jag vet inte. "Såg inte ut i jobbet som att han blir annorlunda bland hästar". Mig veterligen är Knows Nothing förra året en av de få sällsynta undantagen på meriterad jänkarimport som bara gått ut och pissvunnit över medeldistans. Då hade den varit stallad hos Reijo 4 månader innan första loppet och kvalat på bana. Nuncio hade såklart klarat det också. Redéns nyförvärv har knappt landat på den här sidan Atlanten. Stor komik att den blir megafavorit imorrn, trots minst sagt skralt motstånd. Och jag håller fast vid det även efter att den vunnit med 100 imorrn.

Har läst väldigt lite inför omgången hittills, men det jag ser är spontant:

Traveling Man borde vara Redéns stora favorit om någon. Möter en ostartad Kadett och Jimmy Andersson från bakspår. Öppet mål om hästen är vid sunda vätskor...

Gurra Sisu vinner avd 3 ledigt från spets?

Smyg-Örjan passivstyr Flex Lane till en bergsäker andraplats, men med noll chans på seger? Emmet Brown styr och ställer från spets och vinner lätt trots att det inte är någon värre stjärna.

Geisha Sund har sin årstid och läget är bra. Bara vinner? Fashion Diva 20%-are över medeldistans, vaaaa!!!???

Orion tilly bör väl hålla ut emmett brown från start om Peter laddar. Fashion diva har lugnat ner sig och duger nog bra från spets även på medel här, särskilt då det inte bör vara toppform på geisha sund
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat