Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg
Händer nog att jag mesar oxå. Känns inte hästen på topp för dagen kör jag gärna defensivt. Kör alltid för att vinna, och känns det som vi måste smyga kör jag så.
Men vet inte riktigt hur jag anses som kusk.
Jag lägger upp taktik efter följande i den nämnda ordningen:
1, Hur hästen känns
2, egna tankar ( här spelar odds iofs in)
3, ägarens önskemål
4, tipsnissar
Jag tänker inte särskilt på spelarna. Spelarna spelar på mig för att de förväntar sig att jag ska göra vad jag anser vara bäst. Ändrar jag då taktik för att de spelar mkt på mig blir det fel, då gör jag inte längre så gott jag kan. Det är extremt snabba beslut som ska tas och försöker man vara någon till lags blir det i regel pannkaka.
|
Inte nödvändigtvis.
Som spelare är man mer hjälpt av att veta t ex utrustning och mest sannolik taktik på förhand.
Dvs innan man väljer att spela på dig.
När man väl har spelat på dig så går det inte att påverka spelbeslutet längre och givetvis hoppas man att du gör det du tycker är bäst i varje givet läge. Men mest troligt skulle man inte ha valt att spela på dig om man anat att du skulle välja en annan taktik än den på förhand mest troliga.
Det är ungefär som sko-info-argumentet: "Lita på att tränaren väljer balans för att ge hästen bästa möjliga chans".
När man väl har spelat på en häst så vill man givetvis att tränaren väljer den balans som ger bäst chans.
Fast mest troligt så hade man aldrig spelat på ekipaget om man hade anat att det skulle bli en annan balans än den på förhand mest troliga och optimala balansen.