Tja,
Hampus heter jag,vilket antagligen alla läskunniga redan listat ut tack vare det fantasifulla namnet på denna speldagbok. Har fram tills nu bettat mest som en kul grej och för att göra fotboll/mma matcher mer spännande. Men nu har jag bestämt mig för att ta spelandet mer seriöst och föra ordentlig statistik över resultaten. Statistk är något jag tycker är jävligt intressant och något jag kommer försöka använda mig mer och mer av för att basera mina spel på. Jag har dock ingen djupare kunskap inom det (förutom 30hp Statistik A) så om någon är duktig så får ni gärna rekommendera bra källor för att lära sig mer.
Denna säsongen fram tills årsskiftet kommer jag använda för att testa lite olika spelformer/strategier/sporter för att se vad som är mest lönsamt (eller minst kostsamt

). Jag spelar trots allt för att jag tycker att det är jävligt roligt. Jag har 3 spreadsheeets levande just nu men det kommer säkert tillkomma nått mer, men tänkte ge en kort förklaring för dom nedan:
NFL: Jag har just börjat följa NFL trots att jag har jävligt svårt för den amerikanska sportkulturen. Men Amerikansk fotboll är riktigt kul att kolla på har jag märkt utan att jag har någon djupare kunskap. Så dessa spelen kommer vara helt baserade på andra personers rekar eller spel jag hittat i forum och väljer att rygga.
MMA: Jag följer UFC väldigt nära och ser i princip alla galor, har även tränat ett antal kampsporter sen ett par år tillbaka. Så dessa betten är ofta baserade på analyser jag själv gjort genom att kolla igenom gamla matcher eller kolla statistik.
2-6: Har läst om 2-6 systemet här på sharps och är nyfiken på att testa hur väl det fungerar. Kommer främst spela på Fotboll och de 5 största ligorna.
Jävligt uppstyrt och seriöst första inlägg, kommer nog komma mer sporadiska inlägg om gnällande över resultat, analyser jag gjort eller bara rent nonsens.