Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg
Alla i hela världen fattar väl att det du beskriver ligger under egna tankar.
Självklart finns olika alternativ, rätt mkt tid läggs på att läsa på och förbereda, vilka ryggar vill jag ha, vilka kan tänkas släppa. Ryggar att undvika, vem släpper jag till etc. Plan a, b, c.
annars skulle jag ju inte kika in här. Finns några som har lite kloka idéer och har koll, tittar därför här ibland.
Men känns hästen oväntat dålig kastas allt åt sidan. Känslan för hästen är överordnad.
Och tvärtom, oväntat bra körs det offensivt. Men är det ett gäng jag kan knäcka från dödens med en häst i halvform kör man såklart så.
Men det spelar som sagt ingen roll vad du tycker. Jag ville ge en inblick i hur det funkar som aktiv. Inte skapa diskussion om min förträfflighet/ odugligget.
|
Det är toppen att du förklarar hur aktiva tänker och hur det funkar ur de aktivas synvinkel
Det är det inte många spelar som har särskilt bra koll på.
Men jag tror att det är minst lika liten andel av de aktiva som har koll på vad det är som driver en spelare.
Det är t ex ju fullt möjligt att analysera ett travlopp och komma fram till ett troligt scenario och vilken häst som är den mest troliga vinnaren och sedan ändå spela på ett helt annat ekipage.