Blandade resultat igår men mina EM-kvalmatcher slutade med:
3-2-1
-10 kr
Klart att man Jinxade genom att gotta sig åt den bra starten i Polen-Skottland. Polen spelade ganska fin fotboll och var väldigt bollskickliga. Men det blev mycket bollrullande utan att skapa så många vassa lägen och Skottland var effektiva i sina omställningar och satte två riktigt snygga mål på skott utanför straffområdet. Lite flyt att Polen gjorde mål på övertid, men X kändes ändå ganska rättvist.
De två lagen som inte infriade förväntningarna var Rumänien och Tyskland. Rumänien hade mycket boll men efter Finlands 1-0 mål så såg de jävligt skakiga ut och Finland var nära 2-0 flera gånger tack vare farliga kontringar. Tyskland dominerade matchen mot Irland stort och jag tror inte Irland hade ett anfall första 20min. Men sjukt dåliga avslut och en oförmåga att omvandla bollinnehavet till farliga chanser gjorde att Irland kunde kontra in 1-0 efter en långboll från målvakten som Long kunde rinna igenom försvaret på.
Allt som allt en halvbra kväll där jag visserligen backade men väldigt lite, mest missnöjd var jag med spelet på Rumänien som inte kändes så nära att sitta. Ska bli väldigt intressant att se oddsen inför Polen Irland som båda är på samma poäng i sista omgången och krigar om direktplatsen. Efter att sett båda lagens förra matcher lutar jag stort åt Polen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|