Ämne: V86 Snackis
Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-14, 09:49   #3
alle

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Lite tankar och idéer jag har efter funderingar i veckan.

Avd 1) Volontary Simplcty tar spets och jag tror inte lövgrens plockar ingves från dödens! Borde vara en vettig spik att inleda med, tyvärr har den under veckan seglat upp till favorit.

Avd 2) Varken Ready Ribb eller Titan Lavec är särskilt snabba ut men Björn med Ready ribb borde vara först att överta. Sedan borde det vara god chans att leda detta runt om. Men relativt orutinerade hästar båda favoriterna och jag tycker det är svårbedömt att jämföra dem.

Avd 3) VÄLDIGT stor favorit här i nummer 6 R.G.'s Thunderbolt och det finns många bra hästar med i loppet. Dolan spring trodde vissa skulle vinna kriteriet tex. Själv gillar jag Sören Norbergs Wild is the wind! Även fast dessa 2 har sikte mot andra uppgifter än detta så tänker jag inte förpassa två så fina hästar. Även Stefan Persson har en jäkligt bra häst som höjt sig på sistone.
Men R.G.'s Thunderbolt var 2a efter ett varv i dödens på mister jp senast, så visst är det rätt troligt att han sitter i spets efter ett par hundra meter och sen är loppet över.

AVd 4) Snogarps Gård måste vara nominerade till både årets ägare och årets uppfödare på hästgalan 2016, för Mearas hästar ser man hela tiden numera som riktiga kanoner nästan allihopa. Dessutom hos olika tränare (https://www.travsport.se/uppfodare/visa/672733). Grymt imponerade!!
Chalie Mearas är ännu en kanon, och borde väl vara klar?
Men ung och orutinerad som superstor favorit känns givet att gardera, han har inte mött några jätte tuffa gäng tidigare, om det finns andra vettiga spikar.
Kan bli dödens på Hultmans nummer 3? Vill nämna en och det är Bältra Spider, nr 2, som spurtade riktigt bra mot Readly Express den 1/8, loppets minst streckade. I alla fall ett kul platsspel från läget!

Avd 5) Mycket öppet lopp och favoriten från spår 12. 7 Dark xray har varit grym på sistone dock varit borta efter de, dessutom blir det klurigt för Håkan k att hitta rätt från detta läget. Men om hästen är lika bra som de senaste starterna så ska den räknas!
Svårbedömt lopp!

Avd 6) Klurigt lopp, 1 kanske leder runt om? Här krävs det mer tankeverksamhet!

Avd 7) Jag tycker Jarl of Solnäs är vek till slut och den vinner inte från ledningen om Folli kommer hyfsat lätt fram utvändigt. Jag är inne på att Folli vinner detta från dödens, tycker inte det är särskilt tufft motstånd!

Avd 8) 5 Star Advisor Joli är omgångens bästa spik, barfota runt om ikväll och värsta motståndarna från bakspår. Hur ska han förlora detta?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+5), Tirich (+5), asgaya3141 (+5)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat