Ämne: V75 Örebro
Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-16, 23:28   #64
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1402
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Är relativt mkt plus på travspelandet genom åren med ett antal satta sjuor där den största betalade ca 200´. Och är helt med på att nyckeln till riktigt stora pengar är att hitta de helt bortglömda.

Men är ändå inte helt överens med ditt resonemang som jag tycker bortser från att spel på hästar till viss del bygger på kunskap. Hade det varit ett rent turspel hade jag köpt det du skriver.

Begriper också att det allt annat lika är bättre att få med 6 hästar extra än en enda. Men om jag bedömer att chansen för den enda hästen att vinna är större än de sex tillsammans så har jag svårt se logiken i att välja de sex hästarna för helgardering??
Att bara se till den ensamma dubblingshästens vinstchans vs de 6 dubblingshästarnas gemensamma vinstchans är bara halva ekvationen.

Säg att den ensamma hästen har 30% vinstchans och ger chans till dubbel vinstsumma och att de 6 hästarna har 10% vinstchans tillsammans men ger chans till 10-dubblad vinstsumma.

Då kommer allt i ett annat ljus. Eller hur?

Det är de spelbeslut som genererar bäst resultat i ett långsiktigt perspektiv som är de "korrekta".

Sedan går det alldeles utmärkt att gå plus ( eller vinna mer än man skulle ha gjort med korrekta spelbeslut ) under en förvånansvärd lång tidsperiod utan att följa den sortens "tänk".

Det är det som i dagligt tal kallas tur.