Jag kan göra en enkelrad med garanterat större sannolikhet att slå in än vad insatsprocenten indikerar, men jag tycker reduceringsgraden är rätt kass ändå.

Annars förstår jag precis vad du menar, du har rätt i sak, men man får fundera på tillämpning också.
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Om de rader som du har sållat fram har en, enligt dig, större sannolikhet att slå in än deras förväntade utdelningar pekar på så är vilken som helst reduceringsgrad bra.
Annars är den dålig.
Grant har faktiskt en poäng när han säger att alla startar med en ram på Allaxallaxalla i alla 7 avdelningarna. Den första gallringen är en slags reducering det med. Med krav på 7 av 7.
Reduceringsgraden är alltså oväsentlig så länge den leder fram till ett bra resultat.
Sedan är det en helt annan femma att det kan vara bra för psyket att spela med en mindre ram och inte så branta villkor. Det känns nog bättre att få in eller spricka på en häst man har tagit med eller tagit bort på ramen än att den rätta raden försvinner på en reducering. Men det är bara hjärnspöken. Av vilken anledning man har med eller inte har med den rätta raden spelar ju i praktiken mindre roll.
|