Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-19, 01:25   #2
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8442

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ska det bära sig själv blir det inte mycket extra du kan vinna.
Säg att vi har en miljon system, och 5% av alla väljer vara med och spela "atgjoker" för ex. 20 kr.
Då har vi en Mille i potten, och 50000 deltagare.
Eftersom det är ett 3 siffrigt jokernummer får vi ca. 50 vinnare som får 20000 vardera.
Det kommer inte locka spelare från SvSp där man kan vinna 100 millar !

Edit: Då har jag inte dragit bort skatten / kommissionen på 20% eller vad det nu blir.

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Det har kommit ut en "testballong":för det nya lotteri jag talade om för en månad sedan , dessvärre finns det uppenbar risk att det blir ett spel liknande Svenska Spels "drömvinsten" där 9% tas ur potten för att säkerställa spelbolagets långsiktiga vinst . Således en extrabeskattning som alla blir tvungna att betala. Oavsett om man deltar i lotteriet eller ej.
Nu kanske jag målar faan på taket , men en sådan lösning skulle säkerställa att omsättningen skulle tappa alla seriösa spelares intresse för V75 , för med 44% skatt på skicklighetsspel kan inte ens rejkbackspelarna hitta en solsida , förutom möjligen på jackpots.
Dessutom skulle ett spel av denna typ endast innebära lägre omsättning från HBoy spelarna , som säkert skulle köpa en lott för en tia, men istället avstå från DdHarry eller sänka systemkostnaden . Antalet nya spelare som jagar 100ggr såsen på få rätt kommer knappast uppväga proffsens avgång från spelet .

Lotteri modell joker är utmärkt för det bär sina egna risker, men upplägg modell drömvinst blir hästsportens ankare som drar ned hela skeppet mot botten.

Senast redigerad av putte64 den 2015-10-19 klockan 01:28.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat