Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag hoppas verkligen att man inte rör V75-fördelningen, och det tror jag inte att man behöver göra.
Om man räknar lite på det som framkom i annonseringar så kommer 1/1000 av 7-rättspotten att tiofaldigas. Det är 0,26% av omsättningen. Sedan kommer 1/1000 av potterna för 6 och 5 rätt att 100-faldigas. Det är 3,9% av omsättningen. Totalt 4,16%. Är det jackpot kommer pengar att flyttas från att 100-faldigas till att 10-faldigas, så det gillar ATG.
Om man kan få spelare med en snittkuponginsats om 100kr att betala 10kr extra, så ser det ut att vara en bra affär. (Man kan ju också välja att ta en procentuell avgift om 10% så gamblar man mindre om snittkostnaden för kupongen (och lockar dem som spelar reducerat etc.) Då kommer man kunna ståta med vinstchanser om 500 miljoner och liknande när en ensam jackpotvinnare kan få sin vinst 10-faldigad. Det är runt 60% spelavdrag. Tar man 20kr så kan man ju rent av ha 5000kr till dem med rätt boost-nummer oavsett vinst på kupongen.
Återstår endast osäkerhetsfaktorn om när dessa höga vinster faller ut.
Om det här kan få folk att köpa "Harry Boy med Boost" som aldrig förr är det bra för oss analyserande spelare.
|
Jag tror att det kommer bli ett slags mellanting. Avgift för att vara med, men även någon slags avgift från potten.
Utan kupongavgift blir det alltför positivt för de som spelar extrema reducerade system.
Med avgift från potten så "dödar" man system som består av alltför många delsystem.
Var risken med att avslöja sitt trumfkort för "konkurrenterna" ligger när det gäller ett sånt här slumpspel har jag oerhört svårt att förstå. Om man ens funderar på någon slumpspelsvariant borde man kunna vara mycket öppen med förutsättningarna utan att det ens kan ge en marginell fördel för någon "konkurrent".