Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Jag tror att det kommer bli ett slags mellanting. Avgift för att vara med, men även någon slags avgift från potten.
Utan kupongavgift blir det alltför positivt för de som spelar extrema reducerade system.
Med avgift från potten så "dödar" man system som består av alltför många delsystem.
Var risken med att avslöja sitt trumfkort för "konkurrenterna" ligger när det gäller ett sånt här slumpspel har jag oerhört svårt att förstå. Om man ens funderar på någon slumpspelsvariant borde man kunna vara mycket öppen med förutsättningarna utan att det ens kan ge en marginell fördel för någon "konkurrent".
|
Jag tror inte man vågar röra återbetalningen på V75. Det finns en hel del skäl till att låta Boost vara helt fristående, inte minst med tanke på internationellt spel. Boost är inte tänkt att erbjudas till internationella partners, då det blir problem med tillstånd etc i de länderna. Däremot står det alla fritt att arrangera eget boost-spel eller liknande.
Hur man skall lösa "risken" med att slumpen skickar ut en megavinst redan i början vet jag inte. Risken finns ju, men är enormt liten. Om vi betänker hur få gånger det inträffar att en ensam person får alla rätt, och sedan tänker oss att det är var tusende som vinner stort så blir det rätt många år mellan tillfällena.
Det finns en del andra saker att tänka på, som om man skall ha ett boostnummer för andelsspelet, eller om man köper ett eget nummer för sin andel. Hur gör man med multibongar och lite andra saker.
Naturligtvis hade det varit kul om ATG varit lite mer öppna med sina planer så de kunde få in värdefull feedback av spelare. Men sådant är de ganska rädda för, av någon märklig anledning. De har inte förstått att vägen till att bli Nordens största spelbolag är så mycket enklare om man först blir Nordens bästa spelbolag.