Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff
Då är vi oense, kan inte förstå varför man inte vill se så bra klass på hästarna som möjligt. Har aldrig förstått ljusningen med kallblodstrav till exempel. Vet att många gillar det, men jag tycker det är iskallt. Precis som att man skulle köra Formel 1 med traktorer. Varför tävla med en ras som är helt underlägsen en annan? Men nu är vi långt off topic, får enas om att vi är oense i den här frågan...
|
Nja, jag har inte sagt att jag INTE vill se topphästar, men har jag kanske sett ett "hundratal" sedan slutet 60 talet man blir därmed lite mättad. Topprestationer berör mig inte så mycket numera. Senaste höjdaren var väl när Månprisen slog Superlilje på Dannero och 6ooo vrålade. Häftigt. Samma helg körde dom på Meadowsland och enl en travtidning överskuggade duellen på Dannero dom tävlingarna.
Sedan det du skriver om kallblod låtsas jag att jag inte såg. Det var så dumt. I Norge är det fifty-fifty mellan raserna. Mycket mera konst att köra kallblod än varmblod hoppas jag att du har klart för dig. Men är man inte uppvuxen med kallblod så har man nog svårt att sätta sig in i detta. Enligt dig ska man alltså inte heller köra ponnytrav, den rasen är ju helt underlägsen. Visst är det tur att vi har olika åsikter, hur skulle det annars vara?