Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-07, 12:04   #103
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39748
Standard

Hela veckan har jag läst varningar om att Next To None Sib ska vika ner sig över distansen. Det tror jag inte. Hästen har vunnit på den två gånger, varit tvåa en gång, blivit sjua och oplacerad varsin gång, men de två sistnämnda gångerna stod han också i över 30 ggr fläsket. Jag tycker alltid att det är intressant att kolla upp hästarna när alla tycks vara av en gemensam uppfattning. Själv har jag fått för mig att det är en rätt stark och rejäl häst. Jag rankar den etta i loppet. Sätter nog U på den, men spikar inte. Ska dock se vilken info som kommer ut av värmningen först.

Det finns fyra stora spikar i omgången som de flesta tycks vara överens om har en jättechans, och det är Usain Henna som Oskar är vänlig och ger sin ärliga syn på i det här forumet, Alvena Pele, Aces High och Only One Winner. Ett par av dem kan säkert vinna, men jag lutar åt att gå emot samtliga. Usain är inte toppad, Alvena brukar vara vek och har mycket att bevisa om den nu ska vara lika bra som i sin ungdom, Aces High är svår att sätta in mot de här (kan dock få bestämma i spets) och Winner kan hamna punchigt på det från 7:e auto, kort.

Är faktiskt lite sugen på att istället singla Food Money som jag gillar; medveten om att den har ett svårt spår på distansen. Men hästen är startsnabb och skulle Harry komma förbi favoriten så tror jag att den släpper till Food. Jag kan också tänka mig att spika Global Racecourse. Sista loppet är oerhört öppet och jag gillar att ha många hästar där, vilket krävs om man inte kör på ett drag. Jag måste dock se skoinformationen först; att man verkligen drar dojorna på den. Som vanligt så är inget hugget i sten förrän jag lämnar in bongarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DonDraper (+5)

Senast redigerad av Shooter den 2015-11-07 klockan 12:05.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat