Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-08, 13:11   #19
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
För att återkoppla så resulterade det till att jag köpte hpt 1 år på prov, var ju nästan gratis ändå.

Några tidiga spontana synpunkter i översiktsfliken:

* Det vore trevligt att göra klickytan för mer information på hästarna lite större än bara hästnamnet, varför inte hela rutan?

* Hade inte klagat över lite mer info när man klickar på en häst där, tex tränare och hemmabana

* Hade gärna sett att mer info fältet kunde försvinna om man flyttar musen till en annan häst (inget måste men en trevlig bonus att slippa föra musen in i info fönstret och sen ut för att stänga det)

I övrigt så löser det mitt problem än så länge
Klickytan skulle möjligen gå att göra större, men det är väldigt mycket annat som ska hållas reda på i rutan också (drag-and-drop, vänsterklick för att välja häst eller ABC, högerklick för att välja hästar och ABC "vänsterut"). I nästa version är planen dessutom att kusken ska vara klickbar för mer information.

Popup-rutan är redan ganska stor och bör inte fyllas på ytterligare. Skulle man ta hänsyn till vad alla tycker är viktigt skulle den fylla hela skärmen. Vill man ha mer information hänvisar jag till Avdelningar-fliken där du kan välja mellan mer än 30 olika kolumner att lägga i valfri ordning.

Förstår inte riktigt va du menar med infofältet, för att ta sig till en annan häst måste du ju lämna fältet oavsett...