Visa ett inlägg
Gammal 2015-11-08, 13:37   #20
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8442

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Klart att det är en åsikt.
Spelteori är viktigt, svårt, tidskrävande, och inte alltid lätt att realisera.
Systemkonstruktion är ett hantverk där många konstruktörer sålt olika mallar under hela min livstid.
Jag sparar undan alla konstruktioner jag gjort som mallar.
De kan senare återanvändas för att skapa effektiva reducerade system, på en stor mängd olika sätt.
Du har svarat liknande förut, och det är för att du inte förstår hur mallar har använts de senaste 50-åren.
De finns en de-facto standard som använts inom all gambling, som du missat.
Ingen använder dem till att fylla upp ett system till en fast storlek, de har ingenting med systemstorlek att göra överhuvudtaget.
Men det är "karta" som öppnar genvägar till bra, effektiva och vinnande system.

Edit:
Jag började intressera mig för systemkonstruktion och mallar på 70 talet, då farsan hade hur många som helst för stryktipset, konstruerade av legender som Seppo Rankinen m.fl.

Edit2:
En mall används för att dokumentera kunskap, inte för att automatgenerera ett system.

Edit3:
Jag använder HPT för att det är bra i övrigt, men mallarna gillar jag inte.

Mvh / p.

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det där är en åsikt som du framför som en sanning. Personligen tycker jag Jokersystemets mallhantering är oflexibel och värdelös. Jag föredrar att en mall ska välja de hästar man tror på, inte fylla på med statiska antal till en fast systemstorlek, så där tycker vi olika helt enkelt.

Senast redigerad av putte64 den 2015-11-08 klockan 13:58.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat