Citat:
Ursprungligen postat av putte64
Klart att det är en åsikt.
Spelteori är viktigt, svårt, tidskrävande, och inte alltid lätt att realisera.
Systemkonstruktion är ett hantverk där många konstruktörer sålt olika mallar under hela min livstid.
Jag sparar undan alla konstruktioner jag gjort som mallar.
De kan senare återanvändas för att skapa effektiva reducerade system, på en stor mängd olika sätt.
Du har svarat liknande förut, och det är för att du inte förstår hur mallar har använts de senaste 50-åren.
De finns en de-facto standard som använts inom all gambling, som du missat.
Ingen använder dem till att fylla upp ett system till en fast storlek, de har ingenting med systemstorlek att göra överhuvudtaget.
Men det är "karta" som öppnar genvägar till bra, effektiva och vinnande system.
Edit:
Jag började intressera mig för systemkonstruktion och mallar på 70 talet, då farsan hade hur många som helst för stryktipset, konstruerade av legender som Seppo Rankinen m.fl.
Edit2:
En mall används för att dokumentera kunskap, inte för att automatgenerera ett system.
Edit3:
Jag använder HPT för att det är bra i övrigt, men mallarna gillar jag inte.
Mvh / p.
|
Det låter mer som att du inte tycker om hur jag använder begreppet mallar... ;-) I HPT är det i någon mening en deluxe-version av Harry Boy, fast med reducering. Den enklaste versionen i form av Expressystem är också förvånansvärt populär.
Jag tror du behöver ge ett riktigt bra och konkret exempel på vad du menar här. Att hänvisa till hur det var förr är inte ett övertygande argument. De handtillverkade systemen behövde ju alltid ta hänsyn till att det skulle skrivas ut för hand. Idag är det bara din egen fantasi och ATGs systembegränsningar som hindrar dig från att spela exakt hur du vill...