Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Som HPT redan tipsat om så är inte översiktsbilden varken menad eller lämpad för att jobba med annat än att just få en slutlig översikt över systemet ( och enligt mig, rangordna hästarna i "reservordning" ).
För analys av loppen "ett och ett" är det avdelningsfliken som är klart bäst. I senaste beta-versionen kan man dessutom välja att ta fram "alla lopp" för en häst och öppna webläsar-flikar att kolla lopparkivet smidigt.
|
Ja visst är det så men nackdelen där är att för att ranka loppet får man sitta och trycka ihjäl sig i "egen rank" kolumnen, hade man kunnat välja sortera efter egen rank och bara dra hästarna upp och ner för att ranka dom så hade det varit att föredra.
Jag vet inte hur ni brukar jobba men jag har tagit som vana (som joker skadad människa jag är) att börja med att analysera favoriten i loppet, sen gå vidare till 2a streckad osv, vilket gör att man flyttar om väldigt mycket i rankingen innan man nått sista häst och använder jag då avdelningsfliken så kommer jag troligen ha tryckt 50 ggr på pil upp/ner i egen rank innan jag är klar och mig vetligt finns det inget annat sätt i avdelningsfliken att rangordna hästar än just "egen rank"?